Data och IT | Sälj och marknad | 2 timmar och 8 minuter
Motsvarar 1 dag lärarledd utbildning
Lär dig allt om konverteringsoptimering och hur du kan öka din försäljning med vår online utbildning. Börja nu och förbättra dina färdigheter idag!
I utbildningen får du lära dig grunderna i konverteringsoptimering. Du får även kunskap om verktyg och strategier som hjälper dig att öka försäljningen på dina hemsidor och appar.
Utbildningen vänder sig till marknadsförare, projektledare, beslutsfattare, utvecklare, designers och andra som vill öka försäljningen och förstå processen bakom säljande hemsidor och appar.
Vänligen observera att Diploma Group inte tillhandahåller programvaran Google Analytics.
Relevanta nyckelord:Marknadsföring, E-handel, Webbutveckling, UX-design, Konvertering, Analytiskt tänkande, Webbanalys, A/B-testning
Uppdaterad/Granskad: 2024-05-06
Utbildare Ricardo Banegas presenterar kursens innehåll och upplägg. Under kursmaterial finner du utbildarens presentation.
Längd: 4 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)I delmomentet ger Ricardo en introduktion till området om konverteringsoptimering.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 3 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet ger Ricardo exempel på hur konverteringsoptimering kan gå till.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 2 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet går Ricardo igenom konverteringsgrad.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 4 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet får du genomföra en övning i konverteringsoptimering.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 1 minut (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet ger Ricardo en introduktion till området om internetbeteenden.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 4 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet ger Ricardo exempel på internetbeteenden.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 3 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet får du genomföra en övning om internetbeteenden.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 1 minut (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet ger Ricardo en introduktion till området om mänskliga beteenden.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 2 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet ger Ricardo exempel på mänskliga beteenden.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 4 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet får du genomföra en övning om mänskliga beteenden.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 1 minut (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet ger Ricardo en introduktion till området om att inte krångla till saker i onödan.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 3 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet förklarar Ricardo hur du kan eliminera onödiga element.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 1 minut (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet förklarar Ricardo hur du kan lyfta fram viktiga element.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 3 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet förklarar Ricardo hur du kan förkorta antalet steg.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 3 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet tar Ricardo upp hur du kan förtydliga budskapet i dina texter.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 2 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet får du genomföra en övning i att hålla din hemsida eller app enkel och användarvänlig.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 1 minut (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet ger Ricardo en introduktion till området om copywriting.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 3 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet delar Ricardo med sig av tips avseende copywriting.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 3 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet ger Ricardo exempel på copywriting.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 3 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet får du genomföra en övning om copywriting.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 1 minut (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet ger Ricardo en introduktion till området om bilder.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 2 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet berör Ricardo vikten av att använda rätt bilder för att väcka de känslor som är önskvärda hos användarna.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 4 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet ger Ricardo exempel på att använda rätt bilder.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 5 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet får du genomföra en övning om bilder.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 1 minut (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet ger Ricardo en introduktion till området om landningssidor.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 3 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet ger Ricardo exempel på hur en landningssida kan se ut och fungera.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 3 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet tar Ricardo upp alternativ som du kan välja på avseende landningssidor.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 4 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet får du genomföra en övning om landningssidor.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 1 minut (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet ger Ricardo en introduktion till området om formulär.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 1 minut (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet går Ricardo igenom olika typer av formulär som du kan använda dig av.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 3 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet tar Ricardo upp ett case.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 1 minut (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet får du genomföra en övning om formulär.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 1 minut (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet ger Ricardo en introduktion till området om vanliga misstag och tar upp hur du undviker en dålig mobilupplevelse.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 4 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet tar Ricardo upp hur du undviker tekniska problem.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 3 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet tar Ricardo upp hur du undviker att drabbas av långsamma hemsidor.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 3 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet får du genomföra en övning i att undvika vanliga misstag.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 1 minut (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet ger Ricardo en introduktion till området om A-B-tester.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 4 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet berör Ricardo statistisk signifikans.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 3 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet får du genomföra en övning om A-B-tester.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 1 minut (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet ger Ricardo en introduktion till området om chattfunktion på din hemsida.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 4 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet går Ricardo igenom Intercom.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 4 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet får du genomföra en övning om chattfunktionen.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 1 minut (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet ger Ricardo en introduktion till området om CRO i din organisation.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 5 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet berör Ricardo processen kring CRO.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 4 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet får du genomföra en övning om CRO.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 1 minut (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet ger Ricardo en introduktion till området om trender och framtiden. Han går även igenom hur CRO kan bli ett arbetssätt för hela företaget.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 2 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet skapar Ricardo en djupare förståelse för arbetet med CRO.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 2 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet tar Ricardo upp AI och automatisk optimering.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 2 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I delmomentet får du genomföra en övning om trender och framtiden.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 1 minut (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
I det avslutande delmomentet summerar utbildaren kursen.
Utbildare: Ricardo Banegas
Längd: 2 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 8 minuter)
För att komma åt kursmaterialet till denna utbildning måste du vara inloggad och ha tillgång till utbildningen.
För att kunna spara dina anteckningar till denna utbildning måste du först köpa den samt vara inloggad.
FrontEnd Group är ett utbildningsföretag specialiserat på utbildningar som bistår företag i att göra deras hemsidor och IT-projekt lönsammare.
Utbildarna består enbart av seniora experter med empisk bakgrund från att göra hemsidor som Blocket, Lendo och andra mer framgångsrika onsite. FrontEnd Group är troligen Sveriges främsta utbildningsföretag avseende konvertering och en ledande aktör avseende hur management, sälj och utvecklare ska samverka mer effektivt.
Ricardo Banegas har arbetat framgångsrikt med att göra några av landets främsta hemsidor mer lönsamma. Få besitter den empiriska kunskap avseende hur man får besökare att göra det som önskas på varje sida som Ricardo tillskansat sig som senior specialist på portaler som Blocket, Lendo och många fler.
Ricardos specialistområden spänner över konvertering till att få ledning, sälj och IT-utvecklare att samverka effektivare mot konverteringsmålen.
Läs merDöljUtbildningen ger diplom som visar att du har kunskaperna.
Samtliga priser är angivna exklusive moms.
Streamad utbildning går fortare att genomföra än traditionell utbildning. Vi tillgängliggör samma utbildning och kunskapsinnehåll på knappt en tredjedel av tiden.
Effektivitetsvinsten uppstår då vi inte behöver ta hänsyn till lunch, restider, gruppdiskussioner och pauser. Den totala undervisningstiden är dock alltid densamma.
1 h – Motsvarar en halvdagsutbildning
2 h – Motsvarar en heldagsutbildning
4 h – Motsvarar en 2-dagarsutbildning
6 h – Motsvarar en 3-dagarsutbildning
Notera att vi anger speltid utan paus eller repetition. Glöm inte att planera in tid för utbildningens eventuella workshops och tid för att svara på utbildningens kunskapstester vilka ligger till grund för diplomering.
Innan du kan starta utbildingen Konverteringsoptimering (CRO) måste du först köpa den.
Tillbaka till utbildningenUtbildningen Konverteringsoptimering (CRO) har lagts till i varukorgen.
Tillbaka till utbildningen Fortsätt till betalningDu har fullföljt utbildningen Konverteringsoptimering (CRO) och kan nu erhålla ditt diplom.
Tillbaka till utbildningen Erhåll ditt diplomFör att starta utbildingen Konverteringsoptimering (CRO) måste du först köpa den.
Tillbaka till utbildningenFör att rätta examineringsfrågorna och diplomeras i utbildingen Konverteringsoptimering (CRO) måste du först köpa den.
Tillbaka till utbildningenFör att kunna examinera utbildningen och erhålla diplom behöver du logga in.
Logga in