Sälj och marknad | Verksamhetsutveckling | 1 timme och 22 minuter
Motsvarar ½ dag lärarledd utbildning
Bli en expert på kundfokus med vår praktiska och effektiva utbildning online. Få konkreta verktyg och tekniker för att öka ditt företags framgång. Börja idag!
"Vi har kunden i fokus" kan tyckas vara en sliten klyscha. Men vad innebär egentligen kundfokus? Hur skapar vi en verksamhet där kunden är i fokus på riktigt och vilka är fördelarna med det? Utbildningen hjälper dig att systematiskt arbeta med målet att öka andelen nöjda kunder och i förlängningen även öka lönsamheten. Innehållet ger både ett strategiskt och operativt perspektiv och är praktiskt upplagt med exempel och råd från framgångsrika verksamheter. Du som kursdeltagare får ta del av utmaningar och möjligheter kopplade till kundinsikt, kundvärde och kundupplevelse. Dessutom lyfts frågeställningar, berättelser och tipslistor som ger vägledning när du vill utveckla en mer kundfokuserad verksamhet.
Utbildningen vänder sig till chefer, ledare, projektledare och andra som vill påbörja eller ta nästa steg i en förändringsresa mot ökat kundfokus.
Relevanta nyckelord:Kundservice, Säljteknik, Kundbemötande, Marknadsföring, Försäljning, Kvalitetsledning, Kundrelationer, Kundnöjdhet
Publicerad: 2018-02-05
Utbildarna Ada Elmgart och Eva Bloch presenterar kursens innehåll och upplägg. Under extramaterialet finner du utbildarnas PowerPoints.
Längd: 3 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 22 minuter)I delmomentet definierar Ada begreppet kund och beskriver kundfokusmodellen, som hjälper dig att förstå grunderna för kundfokus.
Utbildare: Ada Elmgart
Längd: 11 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 22 minuter)
I delmomentet fördjupar sig Ada i två av kundfokusmodellens tre delar.
Utbildare: Ada Elmgart
Längd: 6 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 22 minuter)
I delmomentet fokuserar Eva på kundfokusmodellens tredje ben och det som de flesta tänker på när vi pratar om kundfokus - kundupplevelsen. Hon går igenom kundens resa och hur alla beröringspunkter mellan kund och verksamhet påverkar den totala upplevelsen.
Utbildare: Eva Bloch
Längd: 12 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 22 minuter)
I delmomentet kommer Eva in på hur kundfokus kan ta sig praktiskt uttryck och hur varje möte påverkar upplevelsen och bygger varumärket. Bemötande, sanningens ögonblick, att överträffa förväntningar och hur vi ser på klagomål är huvudpunkterna i delmomentet.
Utbildare: Eva Bloch
Längd: 12 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 22 minuter)
I delmomentet berör Eva hur du kan omvandla missnöjda kunder till ambassadörer.
Utbildare: Eva Bloch
Längd: 4 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 22 minuter)
I delmomentet visar Eva hur vision, värderingar och kultur lägger grunden för kundfokus.
Utbildare: Eva Bloch
Längd: 7 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 22 minuter)
I delmomentet berör Eva kundens plats på agendan och vilket ledarskap som lämpar sig bäst.
Utbildare: Eva Bloch
Längd: 11 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 22 minuter)
I delmomentet visar Ada hur kundfokus kan öka lönsamheten och hur du mäter effekterna. Hon diskuterar även kring värdet av sådant som är omätbart.
Utbildare: Ada Elmgart
Längd: 12 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 22 minuter)
I delmomentet får du ta del av vad företagsledare i framgångsrika verksamheteter ser som gemensamma nämnare för kundfokus.
Utbildare: Ada Elmgart
Längd: 1 minut (Utbildningens totala längd: 1 timme och 22 minuter)
I det avslutande delmomentet summerar utbildarna kursen och delar med sig av tips och argument som kan hjälpa dig när du vill komma igång och övertyga andra om att kundfokus är vägen till framgång.
Utbildare: Ada Elmgart
Längd: 3 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 22 minuter)
För att komma åt kursmaterialet till denna utbildning måste du vara inloggad och ha tillgång till utbildningen.
För att kunna spara dina anteckningar till denna utbildning måste du först köpa den samt vara inloggad.
Liber Management erbjuder litteratur och utbildning inom ledarskap, medarbetarskap, HR, projektledning, marknadsföring, försäljning, ekonomi, m.m. för dig som vill utvecklas som ledare, entreprenör eller specialist.
Adéle "Ada" Elmgart har en universitetsexamen i tjänste- och relationsmarknadsföring samt mångårig yrkeserfarenhet inom varierande branscher, exempelvis besöksnäring och handel. Hon har även internationell erfarenhet av att arbeta med kunden i fokus, som frilansande fotograf i Asien, USA och Mellanöstern. Idag arbetar Ada som föreläsare, utbildare och konsult. Tillsammans med Eva Bloch har hon skrivit boken Kundfokus - skapa kundvärde och hållbara resultat.
I samarbete mellan Liber Management och 2addmore erbjuds utbildningen Kundfokus. 2addmore är ett konsultföretag som arbetar för att skapa förutsättningar för hållbar framgång genom utbildningar om verkligt kundfokus. Företaget erbjuder strategiskt och operativt stöd till verksamheter som vill öka och utveckla kundfokus.
Läs merDöljEva Bloch har över 25 års erfarenhet från tjänsteintensiva branscher som hotell, underhållning, persontransport, träning och hälsa och roller inom ledning, försäljning och service. Idag arbetar hon som interimschef, konsult och föreläsare, med inriktning mot kundfokusutveckling. Tillsammans med Ada Elmgart har hon skrivit boken Kundfokus - skapa kundvärde och hållbara resultat.
I samarbete mellan Liber Management och 2addmore erbjuds utbildningen Kundfokus. 2addmore är ett konsultföretag som arbetar för att skapa förutsättningar för hållbar framgång genom utbildningar om verkligt kundfokus. Företaget erbjuder strategiskt och operativt stöd till verksamheter som vill öka och utveckla kundfokus.
Läs merDöljUtbildningen ger diplom som visar att du har kunskaperna.
Samtliga priser är angivna exklusive moms.
Streamad utbildning går fortare att genomföra än traditionell utbildning. Vi tillgängliggör samma utbildning och kunskapsinnehåll på knappt en tredjedel av tiden.
Effektivitetsvinsten uppstår då vi inte behöver ta hänsyn till lunch, restider, gruppdiskussioner och pauser. Den totala undervisningstiden är dock alltid densamma.
1 h – Motsvarar en halvdagsutbildning
2 h – Motsvarar en heldagsutbildning
4 h – Motsvarar en 2-dagarsutbildning
6 h – Motsvarar en 3-dagarsutbildning
Notera att vi anger speltid utan paus eller repetition. Glöm inte att planera in tid för utbildningens eventuella workshops och tid för att svara på utbildningens kunskapstester vilka ligger till grund för diplomering.
Innan du kan starta utbildingen Kundfokus måste du först köpa den.
Tillbaka till utbildningenUtbildningen Kundfokus har lagts till i varukorgen.
Tillbaka till utbildningen Fortsätt till betalningDu har fullföljt utbildningen Kundfokus och kan nu erhålla ditt diplom.
Tillbaka till utbildningen Erhåll ditt diplomFör att starta utbildingen Kundfokus måste du först köpa den.
Tillbaka till utbildningenFör att rätta examineringsfrågorna och diplomeras i utbildingen Kundfokus måste du först köpa den.
Tillbaka till utbildningenFör att kunna examinera utbildningen och erhålla diplom behöver du logga in.
Logga in