Marknadsföring - Kommunikationsplan

Marknadsföring - Kommunikationsplan

Sälj och marknad | 29 minuter

Motsvarar 2 timmar lärarledd utbildning

Beskrivning

Bli en expert på marknadsföring med vår utbildning online. Lär dig de bästa strategierna och metoderna för att få framgång.

Hur får du någon ordning på vad som ska göras med marknadskommunikationen? I vilken ordning ska du sortera dina tankar och dina att göra-listor? Den här utbildningen visar hur du skapar en konkret kommunikationsplan, en guide som du sedan kan använda i många sammanhang som kräver en genomtänkt projektplan som gör att du får kontroll och kan nå de mål som du har satt upp.

Relevanta nyckelord:Målgruppsanalys, Budskap, Kanaler, Budget, Tidplan, Uppföljning, Varumärkesidentitet, Kreativitet

Uppdaterad/Granskad: 2024-05-06

Innehåll

  • Del 1 - Inledning
  • Bakgrund
  • Sammanfattning
  • Nulägesbeskrivning
  • Avgränsningar
  • Del 2 - Syfte, strategi och mål
  • Del 3 - Målgrupper
  • Del 4 - Budskap
  • Del 5 - Kanalval
  • Del 6 - Ansvarsfördelning
  • Del 7 - Tid och aktivitet
  • Del 8 - Budget

Delmoment

0. Introduktion till kursen Marknadsföring - Kommunikationsplan

Utbildare Gunilla Bergh presenterar kursens innehåll och upplägg. Under kursmaterial finner du utbildarens presentation.

Längd: 3 minuter (Utbildningens totala längd: 29 minuter)

1. Inledning

2. Syfte, strategi och målProva!

3. Målgrupper

4. Budskap

5. Kanalval

6. Ansvarsfördelning

7. Tid- och aktivitetsplan

8. Budget

9. Summering av kursen

Kursmaterial

Anteckningar

Utbildningsbolag

Utbildningen ger diplom som visar att du har kunskaperna.


Samtliga priser är angivna exklusive moms.


Bra jobbat!

Du har fullföljt utbildningen Marknadsföring - Kommunikationsplan och kan nu erhålla ditt diplom.

Tillbaka till utbildningen Erhåll ditt diplom

Visningsfilmen är slut

För att starta utbildingen Marknadsföring - Kommunikationsplan måste du först köpa den.

Tillbaka till utbildningen
Marknadsföring - Kommunikationsplan 1075 1 1695 Lägg i varukorg

Kontakt